Édi kell legyen! |
Amikor gyerekeknek tervezek, ráadásul óvodás korúaknak, akkor a cukiság faktor igen kiemelkedő a jól tervezett szakmaiság mellett. |
Izgalmas az óvodás kor. Sokat tudnak már a gyerekek, a legtöbb dolgot a nevén tudják nevezni – bal agyféltekés funkciók – és a legtöbbjük nagyon választékosan fejezi ki magát. Közben pedig iszonyú kreatívak. Sok ‘szabályról’ még nem tudva, szárnyal szabadon a fantáziájuk.
Ezért nem lehet számukra olyan falat tervezni, ami meghökkentő módon például csak háromszögekből áll és az agyra bízni a háromszögek közötti kapcsolat felfedezését. Mert sok kapcsolat még új, kialakuló félben van, amit inkább tovább erősíteni érdemes. Így ebben a grafikában mindkét oldalnak erősen kedvezek. 🙂
Az Élményfal Projekt hosszútávú lenyomatát azokon a felületeken hagyja ott, ahová a jobb- és bal agyféltekés grafika felfestésre kerül. Jelen esetben a Gesztenye Óvoda folyosójáról van szó. Ugyanakkor ott vannak a felnőttek, akik felfedező úton vesznek részt (kiderül például, hogy nekik ez a dolog megy, és jól érzik magukat benne) a festés alkalmával, nekik is készülnek a tervek. Ezért izgalmas, mert az óvodás korú kisemberek és a felnőttek egész mást tudnak kivenni az elkészült műből és magából a folyamatból is.
Az óvodásokat finoman buzdítom a jól felismerhető elemekkel (gesztenye figura, léggömb, gomba, süni, házikók) való játékra és mértékkel beleszövöm a gondolkodás és alkotás szabadságát a megszokott, továbbgondolásra érdemes felhőkkel?, körökkel?, háromszögekkel?. Közben az ‘út’ követésével fejlődik a figyelem, közben a történetmeséléssel fejlődik a kifejezőkészség, közben a koncentrikus kacsa vonalakkal nő a nyugalom. A szokásos zavarba ejtést egészen kicsire vettem, mint például a léggömb kosra egy csíkos zokni?! Lehet, ezen a hosszú, több, mint 80m-es falon ez az apróság fel sem tűnik senkinek?
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: